top of page

Stageopdrachten


Ik loop op dit moment stage bij Foto Expert in 's-Hertogenbosch, hier krijg ik verschillende extra opdrachten op uit te voeren tijdens mijn stage.

Ik ben begonnen met een buitenopdracht, deze buitenopdracht ging om het thema rood.

Deze opdracht heb ik gedaan op 5 September, ik ben toen door de binnenstad gaan lopen en ik heb een hele boel rode dingen gefotografeerd. Mijn favorite foto was toch de foto waarop deze man een rode fiets uit het water haalt.

Hierna ben ik op 12 september buiten contrasten gaan fotograferen, op deze foto zie je het contrast met verschillende structuren, kleuren en matrialen.

Op 13 September kwam een vriendin van me langs in de studio voor het maken van foto's. de opdracht was dat ik hierbij 2 lampen moest gebruiken,

Op 21 September had ik weer een buitenopdracht, ik moest foto's maken van mobiliteit. dit begon voor mij met fietsers fotograferen. dit vond ik uiteindelijk het mooiste beeld, omdat je meerdere vormen ziet. ook omdat je veel verschillende kleuren hebt en een beetje actie ziet in de foto.

Het volgende wat ik ging fotograferen was werk in de stad. dit heb ik gedaan op 26 september. hier zie je 2 foto's van.

Op 2 oktober ben ik naar buiten gegaan om beweging te fotograferen, ik vond deze foto zo mooi omdat je beweging ziet en tegelijkertijd hebben beide modellen een voet stilstaan.

Toen kwam er een moeilijkere opdracht, dit was een kerstcover maken voor de Linda. Deze heb ik gemaakt op 6 oktober, hiervoor heb ik mijn moeder en 3 van haar zussen gebruikt. Het concept heb ik door de tijd heen bedacht, ik wist wel al gelijk dat ik iemand gitaar wilde laten spelen, en iemand moest zingen alleen het was voor mij nog niet duidelijk wat ik de rest wilde laten doen.

Uiteindelijk heb ik er voor gekozen om mijn modellen en foute kersttrui aan te laten doen om op deze manier de kerstsfeer over te brengen, verder gaat kerst voor mij om gezelligheid en samenzijn en dat straalt de foto uit.

Na de kerst shoot begon ik weer aan een buitenopdracht deze heb ik gemaakt op 15 oktober met het thema herft, hiervoor heb ik mijn hond als model gebruikt. Door het tijdstip hadden we een prachtige zon wat de kleur van onze hond heel mooi laat uitkomen.

Op diezelfde dag ben ik met mijn nicht en haar verloofde naar de loonse en drunense duinen geweest om hier een love shoot met hun te doen. Hiervoor hebben we verschillende foto's gemaakt, het was deze dag prachtig weer waardoor het zand droog was. Met name daardoor hebben we deze foto kunnen maken. de inspiratie hadden zowel ik als mijn nichtje al gezien en het leuk ons inderdaad erg leuk om dit uit te voeren. Natuurlijk hebben we ook andere composities geprobeerd, we hebben de foto ook gemaakt met een help bordje. maar uiteindelijk was dit toch wel echt de mooiste foto.

De volgende opdracht volgde weer in de studio op 20 november, hier heb ik low key foto's gemaakt. Ik wou graag dat je op de foto kon zien hoe lang het haar van mijn model was, zonder hier te veel nadruk op te leggen, ook was het grootste doel van mij hier om geen weerspiegeling in de bril te hebben.

Op 22 November heb ik de eerste opdracht in een locatie gedaan, dat hielt in dat ik naar een fietsenwinkel ben geweest en meerdere foto's heb gemaakt van de werknemer en van de handelingen. ook heb ik nog foto's gemaakt van de winkel. Het was voor mij een erg grote drempel die ik over moest om de fietsenwinkel binnen te lopen maar ik ben blij dat ik het uiteindelijk heb gedaan.

Bij de volgende opdracht die ik heb gedaan moest ik 1 lamp gebruiken. hiervoor heb ik een model gekozen met een mooie vole baard omdat ik heb leuk vond om te proberen of ik alsnog de baard goed uitgelicht krijg. ik vind dat je op deze foto's de baard heel mooi ziet. ook heb ik door het model verder van de achtergrond te plaatsen geen schaduw hebt op het zeil. Het model staat een beetje gedraait maar kijkt wel recht in de camera waardoor het een beetje een speelse en toch leuke foto is.

Bij de tweede foto kijkt het model meer omhoog, dit vond hij zelf de mooiste foto.

Op 30 December, Tegen het eind van het jaar aan ben ik naar een klikken maker geweest om hier foto's te maken. Dit vind ik al een hele vooruit gang met hoe de foto's van de fietsenmaker worden. En ik ben benieuwd hoe de foto's bij de barbershop worden, ook benieuwd? hou mijn website dan goed in de gaten !

Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page